sobota, 6 stycznia 2018

Noc sylwestrowa/ Wycieczka do Manchester

Hej kochani!
Na początek chciałabym Wam wszystkim życzyć szczęśliwego nowego roku 2018!
Aby przyniósł wam dużo radości, miłość, zabawy i uśmiechu na twarzach.

My postanowiliśmy tą wyjątkową noc spędzić w Manchester, mieście znanym z jego dwóch drużyn piłkarskich.
Miasto samo w sobie nie wyróżniało się specjalnie spośród innych angielskich miast, a centrum było znacznie mniejszego od tego w Londynie. Można spokojnie zwiedzić je pieszo, autobusami oraz tramwajami.
Wybraliśmy własnie Manchester ze względu na to że jest to popularne, stare miasto, gdzie są zabytki warte zobaczenia.




Zacznę może od tego co my zwiedziliśmy wciągu tych dwóch dni:
1. Albert's Hall-ratusz w Manchesterze- pierwszym naszym punktem na mapce był własnie Town Hall, który zrobił na nas ogromne wrażenie. Town Hall jest to wiktoriański, neogotycki budynek oraz ceremonialna siedziba Rady Miejskiej Manchesteru
.







2.Katedra (Manchester Cathedral)-  katedra jest typowo w angielskim stylu, dość dużych rozmiarów, naprawdę warto wejść do środka, bo jest co zobaczyć. Niestety gdy my byliśmy to katedra z zewnątrz była w przebudowie, także nie mamy zdjęcia przedstawiającego cały kościół.
Dodatkowo wejście jest za darmo.








3. John Rylands Library- biblioteka, która w środku wygląda jak Hogwart. Jednakże nam się nie udałą ją zwiedzić, gdyż byłą zamknięta w okresie sylwestrowym ;(

4. Piccadilly Sqaure-  jest to zielona przestrzeń w centrum Manchesteru, gdzie spokojnie można odpocząć na chwilkę i popatrzeć na fontanny, gdzie bawią się dzieci.





4. Gay Village- jest to gejowska dzielnica miasta, gdzie znajdują się liczne puby oraz kluby.




Co do obiektów, które tez można zwiedzić, ale jednakże my tam nie trafiliśmy jest muzeum piłki nożnej, china town oraz muzeum nauki.
Przygotowałam jeszcze parę zdjęć, które ukazują urok tego miasta:









Mam nadzieje że post wam się podobał oraz mogliście znaleźć przydatne tu informacje.





Zapraszam was też na nasz instagram, gdzie możecie śledzić nas na bieżąco:



  
Pozdrawiam Was cieplutko ;**
/Karolina

12 komentarzy:

  1. Super! Cieszę się, że spędziłaś super swój Sylwester. Podobno jaki Sylwester to cały rok :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: https://swiatwedlugidoli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy tam nie byłam ale chętnie bym się tam wybrała bo piękna architektura <3
    zapraszam

    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie ! Super pomysł na spędzenie Sylwestrowej nocy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie! Ja w tym roku planuję odwiedzić Londyn. Może kiedyś i Manchester uda mi się zobaczyć :) Bardzo bym chciała, bo lubię Manchester City, a dodatkowo z Manchesteru pochodzi mój ulubiony zespół :) Jeśli kiedyś będę miała jechać do Manchesteru, to na pewno odwiedzę te miejsca, które opisałyście :)
    https://world-by-martina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę Ci takiego sylwestra i podróży, moim marzeniem zawsze było podróżowanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym pojechać do Manchesteru (tak to się chyba odmienia) ❤
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  7. ale super! zazdroszczę Wam tej wyprawy do Manchesteru :) pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zazdroszcze Wam tej Angli takk piekna ona jest

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w grudniu byłam w Anglii pierwszy raz w życiu - podobał mi się ten ich klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta wycieczka musiała być wspaniała. Nigdy nie byłam w tym mieście. Szkoda, bo mnie bardzo zaciekawiło. Może kiedyś uda mi się tam pojechać i je zwiedzić.
    Pozdrawiam
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń